31 de juliol 2007

Tres religions


En casa ma iaia totes les parets tenen un sant. Ja siga en forma de calendari, estampeta, fotografia, figura,...Fins i tot de la porta d'entrada penja un mini-bust de Jesús que anuncia el museu hagiogràfic que conté.

No sé què faria m'auela en el món laic que predique...ni la multitudinària caravana de persones que encarats a la Meca, en aquella àrea de servei, resaven les seues oracions un dissabte per la nit, mentre jo parsimoniosament, em menjava un entrepà de dues llonganisses amb un pimentó fregit que m'havia preparat la meua sogra.

Quina cosa més estranya això de les religions...

13 Comments:

Anonymous Anònim said...

Si tots predicàrem eixe laïcisme radical del que fas gala, aquest món acabaria a pa i meló. Per tu són simples creences sense fonament, però per a moltíssima gent la Fe és l'únic consol i la única cosa que els pot salvar d'un món miserable.
Que tú no cregues en Déu no significa que Déu no existeix, mira al teu voltant i trobaràs la seua creació, busca les respostes i tindràs solució a tantes preguntes com vullgues fer-te. Tan fàcil com ho teniu i tant com vos costa obrir els ulls. Vos les doneu de cientifistes però sou incapaços de explicar tantes i tantes coses...
Tot està escrit, sols cal que vullgau i sapigueu llegir els Evangelis. De segur que s'emportaríeu una agradabilísima sorpresa.

31.7.07

 
Blogger Jmtx! said...

jajajajaja, anònim, ja veig tot el be que fan els deus a l'Orient mitjà i a l'Àfrica negra, i a Llatinoamerica, i al sud-est asiàtic, i als xiquets de Carcaixent que escarben en els contenidors.

El que si que veig és com els pederastes paguen milionàries sumes de diners per evitar se jutjats, o com protesten perquè els seus fidels deixen cèntims en compte de billets.

Explica'ns a nosaltres, ignorants de la vida, quines son les sorpreses que ens depara el nostre senyor.

A mi mai m'han donat un bon lloc de treball, ni m'ajuda a comprar-me una vivenda ni a poder pagar un ensenyament de qualitat, a base de anar descalç a les processons.

31.7.07

 
Blogger Okitsu said...

Laïcisme radical? No sé en quina part de l'article has entés això, si precisament el que volia fer entendre és que religió en tenim tots.

En quins evangelis dius que està tot això? En els acceptats o en els apòcrifs de l'església?

31.7.07

 
Anonymous Anònim said...

Déu ens dona la vida, però els camins de Déu són inescrutables. Si no et donen feïna es perque potser el teu curriculum estiga més büit que una carabasa. Si vols saber de les sorpreses que t'esperen l'única cosa que has de fer és estimar a Déu i estimar als demés. Tal volta Déu no vol donar-te un treball, ni vivenda, ni ensenyament, perque espera a que t'ho treballes tú: "Et guanyaràs el pà amb la suor del teu front", et sona?.
En quan a la pederàstia supose que ni tots els pederastes són retors ni tots els retors són pederastes. Un retor és humà, i pot caure en el pecat com tú o com jo. Em repugna que existeixquen casos com eixos que dius, de totes formes si no seran jutjats és perque els acusats hauran retirat la denúncia no? Tampoc pots jutjar-los tú. Del que no es podran escapar és del Judici Final, ni ells ni ningú.
Desconeixes el que és l'Esglèsia, però no et culpe. En l'actualitat sembla que ser catòlic practicant siga un raresa a marginar i evitar.
De totes formes t'agraïsc que entres al debat amb mi, no sóm uns "fanàtics radicals" com molta gent pensa, simplement tenim una creença que ens ha segut donada per les nostres families i el nostre deure és i serà que aquesta paraula de Déu no es perga. Agraïsc al propietari d'aquest bloc que em done el canal per on puga expresar-me. Adéu

31.7.07

 
Blogger abrilc said...

Carai anònim. Estàs donant tota la raó a okitsu.

Tu creus que l'article és de tó laic-radical? Tan sols perque diu que la seua avia té molts articles decoratius religiosos? O perque diu que es posen a ressar cara la meca? O perque ell com no creu amb ningú i té fam es posa a menjarse el seu entrepà?

En cap moment he vist jo radicalisme.
Està fent una observació. I és la varietat de creènces que pot haver, i els comportaments que poden aplegar a observar-se.

Per a tú serà molt normal reçar. Per a mí és estrany. I per això no vol dir que sapiga més de ciències que tú. Simplement són comportaments condicionats per les creences. Tal volta a tú et sembla estrany que no li estiga demanant a Deu ajuda quan tinga problemes, per a mi és estrany.

Anònim, jo estime als demés.

Tampoc digues que nosaltres neguem la existència de alguna cosa superior i tot això. Però tampoc digues que tú ho has demostrat.

Fixa't jo crec en el coco de la meua habitació, tu no creus en ell. Però imaginat que ara jo et demostre que existeix, perquè tu ets incapaç de demostrar que no existeix.

¿Lia, eh?

Tu vols ser cristià? Sigues-ho si vols. Però deixa als demés ser el que vullguen. És la millor forma de amar als demés, no creus?

31.7.07

 
Anonymous Anònim said...

La millor forma d'estimar els demés es aconsellar-los no?. Està clar que cadasqun fa el que vol, ara, si okitsu predica un món laïc jo puc predicar un món religiós o no tinc dret??
No puc fer-vos vore una cosa que no voleu acceptar. No necesite que em demostren que Déu existeix, perque sé que sempre ha estat ahí, i la meua Fe és més forta que qualsevol demostració empírica. De totes formes, molts dels que pregonen el seu ateïsme acaben casant-se per l'esglèsia..... serà que no ho tenen molt clar no creus??
Ahh!! i salutacions al teu Coco, ja em contaràs si ell ha fet algun miracle... (és broma no t'enfades)

31.7.07

 
Blogger Jmtx! said...

Doncs a mi la vida no me l'ha donada Déu, me l'han donada els meus pares i la meravellosa natura, bueno se m'oblidava, la natura la va crear Déu.

Per sort feina no men falta, n ensenyament ni vivenda, peque com tu be dius, citant la bíblia, me la guanye amb el suor del meu front.
Per contra del que penses, si, conec l'església, he estat algun temps lligat a ella, de fet estic batejat segons la fe catòlica i he pes la comunió, jejeje.

Estime les persones i veig la bellesa de la vida sense creure en cap fe, siguen del color o condició que siguen, al contrari que molts catòlics (casos puntuals com el rector de Madrid, que el volen fer fora pe acollir drogoaddictes, bisbes que cataloguen els homosexuals com malalts mentals, cardenals que rebutgen els mètodes preventius de la sida com el preservatiu i un llarg etcètera de casos puntuals).

Al fi i al cap, la doctrina que defensa l'església i els seus valors estan de categoria (estimar-nos, i tota la pesca) però el que em pareix malament és que les religions (catòlics, musulmans...) utilitzen la por com a arma, el judici final, els pecats i tot això em pareixen autentiques barrabassades.
A més molta d'aquesta gent que se les dona de catòlic no tenen cap pietat per destruir la natura, llançar a perdre vides de persones i tot per la gràcia de Déu.

Estigues tranquil que no es perdrà la paraula del teu Déu, ja que teniu mooolts diners per a defensar-lo i ho feu per damunt de la dignitat de la gent.

PD: explican's quins miracles que fa el teu Déu.

Moltes gràcies per escoltar-me, respectar-me i estimar-me, jo també ho faig amb tu!
Salut!

31.7.07

 
Anonymous Anònim said...

Radicalisme? Eixa ha segut bona.

El problema per mi el tens tu anònim, que malgrat el que t'han dit de que prediques un món cristià en realitat sols fas que repetir sofismes catolics, i com sempre els catolics clavant la pata.

Que et fa pensar que els que valorem el laïcisme, el respectem i ens recolzem en la ciència no som creients? Pq no seguim els teus rites? Pq no anem a una esglessia que s'ha allunyat de l'Esglessia? Pq qüestionem i critiquem que la jerarquia done cobertura a delinqüents sexuals i no critiquem i victimitzem més a les víctimes que damunt són menors?

Per no respectar, ni tan sols respectes que hi ha altres religions i altres formes de viure la Fe.

Déu t'acompanye i t'aclaresca que creure en ell implica necessariament respectar a la resta, inclosos ateus, agnòstics i no practicants d'una religió minoritària com la catòlica es poseu com es poseu.

31.7.07

 
Anonymous Anònim said...

Vaya pesca...

pos si no existix! Xe dixeu que es menge l'entrepà en pau!

1.8.07

 
Anonymous Anònim said...

Bé, al final no hem arribat a cap conclusió... Jo continuaré el meu camí i vosaltres el vostre. Cadasqú que agrane sa casa i arreglats, no osbtant gràcies pel debat.

1.8.07

 
Anonymous Anònim said...

Si que jo no crega en Déu no significa que Déu no existisca, que tu hi cregues, tampoc vol dir que Déu existisca.

Molts busquem respostes a la creació, però quan un no pot vore darrere una paret, no en posa una altra davant i arreglat.

M'explique, com que hi ha coses que no podem explicar, ens "inventem" un Déu que tampoc podem explicar per a donar resposta als dubtes inicials??

1.8.07

 
Anonymous Anònim said...

Crec que em vaig a registrar al foro, no sóc l'anònim que ha escrit abans.
No sé per què voleu trobar sempre una resposta, simplement hi han coses que no es poden explicar, la natura divina té eixos misteris que un creient ha d'admetre, sols es qüestió de tindre Fe, no de coneixença. Bona tarda

1.8.07

 
Anonymous Anònim said...

http://youtube.com/watch?v=p2BP0ceOZ58

4.8.07

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home