16 de març 2007

Llei de Paritat

Aquesta setmana el Congrés ha donat llum verda a la Llei de Paritat, que preveu entre d'altres coses l'obligatorietat de la presència de dones a les juntes directives de les empreses i de les llistes electorals.

Com a feminista convençut em sembla que açò és una estupidesa. La discriminació, positiva o negativa, no deixa de ser discriminació, i la normalització del paper que li correspon a la dona en la nostra societat no s'hauria de fer mitjançant l'establiment de quotes.

Almenys jo, em sentiria molt ofés si em triaren per ocupar un lloc de responsabilitat en funció del que tinc entre les cames i no del que tinc al cap.

Crec que s'ha donat un argument més als cavernícoles...


1 Comments:

Anonymous Anònim said...

No m'agraden les quotes, però aixó és l'unic que compartesc de la teva argumentació que trobe bàsicament fal·laç. I no crec en els carrecs directius ni de poder, sinó en la individualitat i responsabilitat personal, però aixó és un altre debat.

En una població en que la majoria son dones sols el procés històric de detentació del poder per part dels homes, i la circunscripció de la tria d'homes per a seguir dirigint el procés pot explicar que les dones ni ocupen llocs directius, ni càrrecs de importancia als diferents poders.

La discriminació és produeix quan existeix una igualtat d'oportunitats i tu afavoreixes a alguna de les parts, o quan de partida mantens o provoques la desigualtat. Però quan el punt d'eixida és l'existència de discriminació i no es fa res per evitar-ho cal posar mecanismes que forcen el canvi.

A les dones no se'ls regala res, ni estaran a partir d'ara per ser dones als llocs directius, estaran les que estiguen capacitades per a dur endavant la feina, però ara els homes ja no van a poder excloure-les.

L'esclavisme no existí per que a la població esclava els agradara el sistema, sinó per que li agradava i li venia molt bé a qui detentava el poder.

16.3.07

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home