24 d’agost 2006

Platanus occidentalis

S'acaba l'estiu, i amb ell les vesprades-nits al Passeig, fent-li companyia a Julià Ribera des d'una de les terracetes que tant m'agraden, a l'ombra d'un plataner.

Platanus Occidentalis, així és com segons la Viquipèdia s'anomenen científicament els plataners del Passeig, llar dels estornells que un any més han fet malbé la camisa que més m'agradava de les que m'havia comprat en rebaixes (de l'Eroski, per falta de ganes d'eixir del poble més d'allò estrictament imprescindible).

I és que els plataners sempre han captivat la meua atenció, amb eixa pell quartejada que em dóna la sensació que no sanarà mai. No sabia fins fa ben poc que els plataners també eren els creadors dels meus "agüelets", eixos que amb tant d'afany perseguia mentre es gronxaven el vent davant meu.

Un any en vaig plantar un en una maceta al corral de casa i no va eixir cap planta. Aleshores vaig preferir ignorar el que m'havia dit mon pare -Això és una llavor!- i continuar amb la meua creença que això realment era el iaio desaparegut d'algun amic, a qui jo havia donat digna sepultura.

Parlant de sepultures, heu vist que enguany les fulles dels plataners tenen un estrany color blanquinós, cada vegada més semblant al marbre d'un panteó?

Espere que no estiguen malalts i els substituisquen per eixos altres arbres escarransits de flors morades que s'han posat de moda gràcies a un regidor...

Preferisc pensar que és per la pols de les obres que fan en el Passeig de la Reina Sofia. M'explique. Si l'antic era el Passeig de la Reina Victòria Eugènia, el nou li toca a aquesta Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glücksburg (les reines també tenen nom científic, com el plataner).

En qualsevol cas, cuidem-los, que jo els vull tenir ben verds per a l'estiu que ve.

3 Comments:

Blogger Peubord said...

Els cicles de la vida van caiguent, i a poc a poc tantes voltes i revoltes en duen a agafar l'últim tren. Així que aprofitem el viatge, aprofitem els estius-tardors-hiverns-primaveres-estius-tardors-hiverns......... Si no ix la taca de la teua samarreta, m'han dit que hi ha una plaça on l'aigua miraculosament brolla amb detergent inclós ;)
P.D: Aprofite per saludar a Carlota, benvinguda!

25.8.06

 
Blogger Sóc jo said...

Gràcies per afegir-nos i pels saluts.

Aquest blog i l'antecesor del mateix nom (si bé no era propiament un blog)que tenien els de eresunmierdo.com son molt bons.

Felicitats!! i que continue ....


Pd.- Pq no permeteu comentaris anonims?

25.8.06

 
Blogger Sanguina said...

Gràcies Horta de Cent. Estem acabant de pulir el blog per a "inaugurar-lo" i això que comentaves ja està canviat.

25.8.06

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home