17 d’agost 2006

Contes i altres coses



Aquesta nit he passat una agradable estona amb uns amics, i estranyament hem parlant sobre fets que relata la gent, histories plenes de misteri, aparicions, veus i visions, és a dir, d'eixes coses anomenades "sobrenaturals". El pes de la nostra educació cristiana ens espenta a creure que estem fets de materia i d'una altra cosa no material.
Jo personalment crec que sóm materia i processos d'eixa matèria, però quan em conten aquestes histories algun mecanisme fa que m'aborrone i em meravelle del món desconegut que en elles es relata.
En el fons crec que tenim un racó al nostre cervell que continua fascinant-se amb el contes increibles tan pareguts als que ens contaven quan erem xiquets, eixos que posaven en funcionament la imaginació, eixa part tan reprimida i oxidada que la vida adulta vol apartar de les nostres vides.

2 Comments:

Blogger Satsuma said...

No crec que el fet de creure en alló sobre natural tinga res a vore amb la nostra cultura i educació cristiana. Pense que aquest fet es dóna en totes les cultures, per que és un fet inherent a l'èsser humà. D'una banda, la necessitat d'explicar el món, d'una altra, la fascinació per la ficció.
Ací crec que està el fet interessant: per que necessitem la ficció? per que l'home, a l'època que siga i al lloc que siga crea històries? No cal parlar de la fantasia com una cosa de la infantesa. Sino, per que llegim novel·les, veiem pel·lícules i ens enganxem a series?
Ara, el que si que es guanya amb l'edat és la vergonya de contar les històries que ens inventem. Cal perdre la vergonya i conta-nos xorrades!

17.8.06

 
Blogger Peubord said...

En cap moment dic al meu text que la creença en allò sobrenatural siga exclusiu del cristianisme. Quan parle de les històries que em contaven a mi quan era petit m'estic referint a la forma en que les vivia i inclús revivia, de fet te les podies arribar a creure. Quan et fas gran, els "contes de fantasmes" no tenen el mateix efecte sobre la nostra imaginació que podiem fer tan real inclús que arribaves a saboretjar la por i el misteri.
És clar que la imaginació és fonamental per "eixir" saludablement de la realitat, jo ho faig, però indubtablement, a un nivell general estime que molta gent part eixa capacitat o l'obvia.

18.8.06

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home